Kihagyhatatlan 30%-os nyárváró kedvezmények a Rofé Naturale Egészségközpontban!

Az 5 legfontosabb dolog, amire babavárás előtt érdemes odafigyelni

Gyorslinkek

A babavárás testileg és lelkileg is kihívás egy leendő édesanya számára, ezért nagyon fontos, hogy mindkét szempontból felkészüljön a várandósságra, ami manapság rengeteg pár esetében nehézkesebb, hosszabb folyamat, mire bekövetkezik. Az akadályok leküzdése jóval egyszerűbb, ha a pár egy csapatként néz szembe vele, és közösen készülnek fel a fogantatásra és a terhességre. A sok információ között azonban könnyű elveszni, viszont jóval nehezebb megtartani a lelki egyensúlyt, főleg, ha közben kudarcokkal is találkoznak az úton.

Ne csak a fogantatásra készüljünk!

A tudatos családtervezés során a párok általában mindent megtesznek, hogy megteremtsék a megfelelő körülményeket a fogantatáshoz, legyen szó életmódváltásról, a fontos tápanyagok, vitaminok beviteléről, a lelki egyensúly megteremtéséről. Azonban ne csak a fogantatás lebegjen a szemünk előtt, amikor elkezdünk odafigyelni magunkra! Azért is nagyon fontos, hogy a baba egy egészséges, megfelelően táplált testben foganjon meg, mert ezzel az anya is felkészül mind a terhességre, mind a szülés utáni időszakra. Egy egészséges anya nagyobb eséllyel kerüli el a szülés utáni depressziót, az elhízást illetve a túlzott energiahiányt, de kevesen tudják, hogy megfelelő étrenddel ezek a tünetek megelőzhetőek.

Mire figyeljünk a táplálkozást illetően?

Érdemes a teherbe esés előtt már fél évvel átgondolni, hogy minden szempontból megfelelő-e az étrendünk a fogantatás esélyeinek növeléséhez, elegendő mennyiségű zöldséget, gyümölcsöt, sovány húsokat, teljes értékű táplálékot, vitaminokat viszünk-e be a szervezetünkbe, illetve kerülnünk kell az alkoholt, a dohányzást, a kávét, a feldolgozott élelmiszereket.

Akad néhány kiemelt fontosságú vitamin és tápanyag, amit mindenképp érdemes bevonni a táplálkozásba:

  • D-vitamin: a gyermek csont-, immun- és idegrendszere valamint az izomzat fejlődéséhez elengedhetetlen.
  • K2-vitamin: a kalcium megfelelő beépüléséért felel mind a magzat, mind a kismama szervezetébe.
  • Omega-3 zsírsavak: többszörösen telítetlen zsírsav, szív és érrendszer „barátja”, mérsékli a vér koleszterinszintjét, gyulladáscsökkentő hatása már a krónikus, alacsony- és sejtszintű gyulladási folyamatok korrigálásában is figyelemre méltó. a szervezet számára nélkülözhetetlen, esszenciális, többszörösen telítetlen zsírsavak, melyek nagy részét szervezetünk nem képes előállítani, ezért van létfontosságú szerepe a magzat és az újszülött szervezetében, hiszen a babáknak gyakorlatilag teljes egészében az anya omega-3 készletére kell hagyatkoznia.
  • Folsav: hiánya meddőséghez, fejlődési rendellenességekhez, vetéléshez vezethet
  • Cink: az immunológiai zavarok elkerüléséhez nélkülözhetetlen.
  • Szelén: a pajzsmirigy, ezenkívül a máj, a hasnyálmirigy és az ivarmirigyek normál működését támogató ásványi anyag, számos enzim alkotórésze, ráadásul kiváló antioxidáns is, így véd a káros szabadgyökök ellen.
  • Barátcserje (Agnus Castus): bizonyítottan javítja a megtermékenyülés esélyét.

Az étrendi tényezők rendkívül fontosak, számos betegséget, rendellenességet meg lehet előzni a kiegyensúlyozott táplálkozással, és abban is segít, hogy ideális testsúllyal, megfelelő vércukorszinttel rendelkezzen a kismama, ami a magas vérnyomás és a cukorbetegség elkerülése miatt a terhesség során kifejezetten fontos. Napi ötszöri étkezéssel fenntartható az egyenletes vércukor- és inzulinszint a szervezetben, de figyeljünk rá, hogy alacsony glikémiás indexű élelmiszereket fogyasszunk, vagyis teljes kiőrlésű ételeket, rostban gazdag tápanyagokat valamint sok zöldséget, emellett a zsírbevitelre is célszerű odafigyelni. Javasolt a többszörösen telítetlen növényi zsírok fogyasztása az állati eredetűek helyett, az extra szűz olívaolaj, a lenmagolaj vagy a tökmagolaj egészséges alapanyagai egy kismama étrendjének. Az állati eredetű zsírok közül a tengeri halakban megtalálható Omega-3 értékes tápanyag, így célszerű beépíteni az étrendbe hetente akár több alkalommal is.

A kiegyensúlyozott, változatos, megfelelő tápértékű étkezés a hormonegyensúly megteremtéséhez is nagymértékben hozzájárul, ennek jelentőségét hangsúlyozni kell mind a babavárás előtt, mind a várandósság alatt.

Szűrővizsgálatok teherbe esés előtt

Az általános nőgyógyászati és rákszűrés mellett az orvos további vizsgálatokat javasolhat, amely segít kiszűrni az esetleges gyulladásokat; lehet peteérés-vizsgálatot végezni, valamint alapvető laborvizsgálatokat, amelyek feltárhatják a teherbeesés esetleges nehézségeinek okait. Sor kerülhet a leendő apuka kivizsgálására is, általában ondóvizsgálatot végeznek rajtuk, ami során kiderülhet, hogy megfelelő-e a hímivarsejtszám, az alakjuk, illetve életképesek-e.

Stresszt okozó külső nyomás és bűntudat

“Mikor jön a baba?” “Mikor lesz kistesó?” “Miért nem gömbölyödik még a hasad?” “Én már unokát szeretnék!” Nagyon sok pár szembesül az iménti kérdésekkel, csakhogy azok, akik ezeket a kérdéseket felteszik, nem gondolnak arra, hogy mibe tenyerelhetnek bele egy-egy kíváncsiskodó megjegyzéssel. A babavárás, a szülővé válás folyamata egy nagyon intim és csodálatos időszak egy pár életében, azonban sokak számára nem mindig történik minden úgy, ahogy eltervezték, és nehézkesebb a folyamat a vártnál, ami lelkileg is megterhelő lehet a leendő szülők számára. A sürgető kérdések az egyébként is sérülékeny lelki egyensúlyt tovább bolygatják, ez a külső nyomás pedig gyakran annyi stresszt okoz, hogy az még nehezebbé teszi az esetleges kudarcok elviselését.

Sokszor azoknak a pároknak is szembe kell nézniük kéretlen megjegyzésekkel, akiknek nem okoz gondot a fogantatás, hiszen minden családtagnak, ismerősnek van egy jól bevált módszere mindenre. Nagyon nehéz kizárni ezeket a külső tényezőket, főleg, ha a közvetlen szeretteinktől kapjuk őket, ezért fontos, hogy ne szégyelljünk segítséget kérni szakembertől, ha a túlzott elvárások és az ismerősök felől érkező nyomás elviselhetetlenné tennék a lelkileg egyébként is megterhelő időszakot.

A leendő édesanyák gyakran érzik kontrollvesztettnek magukat, bűntudat uralkodhat el rajtuk, amiért nem tudnak teherbe esni, és ez a frusztráció is ronthatja a fogantatás esélyét.

Egyensúly a zajban

A legnehezebb, hogy a sok tanács, tudományos cikk, információ és esetleges kudarcok mellett a szülővé váló pár meg tudja őrizni a lelki egyensúlyát, ami általában főként a nő számára jelent nagyobb kihívást. A legjobb, amit tehetnek a kismamák és a leendő kismamák, ha belső megérzéseikre hallgatnak. Mindenki másképp működik, minden eset egyedi, és a belső hang többnyire elárulja, hogy mi a teendő. Ne hagyjuk, hogy mások ránk erőszakolják a meglátásaikat, figyeljünk arra, mit kíván a szervezetünk, és tartsuk szem előtt az egészséges életmódot. Az érkező babának leginkább szeretetre és nyugalomra van szüksége, valamint arra, hogy örömmel várják őt.

Ehhez nyújtunk segítséget komplex kezeléseinkkel, dieteikai és életmódtanácsadással, homeopátiás orvosi tanácsadással, talpreflexológiával, hagyományos kínai orvoslással, BEMER-terápiával, és lelki egyensúlyt elősegítő relaxációs módszerekkel. Segítünk megteremteni a testi és lelki körülményeket, hogy közös erővel sikeres lehessen a fogantatás, a babavárás időszaka pedig csodálatos élménnyé válhasson a leendő szülők számára.

Következő cikkünkben a teherbeesés nehézségeiről, és annak hátterében meghúzódó okokról fogunk részletesen írni.

Rólunk mondták

Már itt is találkozhatott velünk

Kapcsolódó kezeléseink

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: twitter
Twitter
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Az 5 legfontosabb dolog, amire babavárás előtt érdemes odafigyelni

Az 5 legfontosabb dolog, amire babavárás előtt érdemes odafigyelni